Antalya Film Forum’dan Türkiye sinemasına büyük destek
 Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından bu yıl 55'incisi düzenlenen Uluslararası Antalya Film Festivali kapsamında Antalya Film Forum ödül töreni gerçekleştirildi. Uluslararası Antalya Film Festivali kapsamında bu yıl beşincisi gerçekleştirilen Antalya Film Forum ödül töreni, Muratpaşa ilçesindeki Hotel Su'da gerçekleştirildi. Ödül töreninde, Kurmaca Pitching, Belgesel Pitching, Work in Progress (Yapım Aşamasında), Kısa Film Work in Progress, Yapımcısını Arayan Projeler, Sümer Tilmaç Antalya Film Destek Fonu platformlarında ödüller verildi. Macar yönetmen Bela Tarr Antalya'da 4 gün boyunca sahada eğitim verdiği Film Yönetimi Atölyesi'ne katılan 12 sinemacıya sertifikalarını verdi. Antalya Film Forum’dan Türkiye sinemasına büyük destek
55. Uluslararası Antalya Film Festivali kapsamında, bu yıl beşincisi gerçekleştirilen Antalya Film Forum, dün akşam düzenlenen ödül töreniyle sona erdi. Altı ayrı platformda, proje ve yapım aşamasındaki ulusal filmleri destekleyen Antalya Film Forum, bu yıl Türkiye sinemasına toplam 533 bin TL’lik maddi destek sağladı. Törene katılan Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkanı Menderes Türel, Antalya Film Forum’un desteklediği filmlerin uluslararası festivallerde ödül kazanmasının kendilerini gururlandırdığını söyledi.
Antalya Film Forum Direktörü Zeynep Atakan ise ‘Harika bir 4 yıl geçirdik. Bu yıl da geniş bir katılım oldu. Türkiye’de film yapan kadınların kurduğu Kameralı Kadınlar’ın tanıtımını da Film Forum’da yaptık. Bu yılın en yeni etkinliği Bela Tarrile Film Yönetimi Atölyesi oldu’ diye konuştu. Konuşmaların ardından sahneye çıkan usta Macar yönetmen Bela Tarr, atölyesine katılan 12 genç sinemacıyı tebrik ederek katılım belgelerini verdi. Daha sonra sonuçları sinemacılar tarafından heyecanla beklenen ödül törenine geçildi.
Antalya Film Forum’da bu yıl Kurmaca Pitching, Belgesel Pitching, Work in Progress (Yapım Aşamasında), Kısa Film Work in Progress, Yapımcısını Arayan Projeler, Sümer Tilmaç Antalya Film Destek Fonu platformlarının yanı sıra Bela Tarr ile Film Yönetimi Atölyesi de gerçekleşti. 29 Eylül-3 Ekim tarihleri arasında gerçekleştirilen Antalya Film Forum’a seçilen projelerin sahipleri jüriye yaptıkları sunumların yanı sıra, projelerini geliştirme, ulusal ve uluslararası endüstri profesyonelleri ile buluşma ve etkinliklere katılma fırsatı buldu. Beş gün boyunca sürdürülen çalışmalar sonucunda Antalya Film Forum’un bu yıl destek verdiği yapımlar ise şöyle sıralandı:
KURMACA PITCHING PLATFORMU ÖDÜLÜ
OKUL TIRAŞI / DESKMATE,Yönetmen/Director: Ferit Karahan,Yapımcı/ Producer: Kanat Doğramacı
PAŞA GÖNLÜM İSTEDİ KAYBOLDUM/ EVERYTHING IN ITS RIGHT PLACE,Yönetmen/ Director: Berrak Çolak, Yapımcı/ Producer: Engin Palabıyık, Müge Özen
KURMACA PITCHING PLATFORMU TRT ÖZEL ÖDÜLÜ,AŞI / GRAFT, Yönetmen/ Director: Ahmet Küçükkayalı, Yapımcı/ Producer: İnci Gülen Oarr
BELGESEL PITCHING PLATFORMU ÖDÜLÜ, TÜRK HEAVY METALİ DE İYİDİR / TURKISH HEAVY METAL IS NOT THAT BAD , Yönetmen/Director: Ketche, Necati Tüfenk, Yapımcı/ Producer: Uğur Can Gürsözlü
YENİ ŞAFAK SOLARKEN / NEW DAWN FADES, Yönetmen/ Director: Gürcan Keltek, Yapımcı/ Producer: Arda Çiltepe
BELGESEL PITCHING PLATFORMU TRT ÖZEL ÖDÜLÜ, MOR MENEKŞELİ KADINLAR / WOMEN WITH PURPLE VIOLETS, Yönetmen/ Director: Sezen Kayhan, Yapımcı/ Producer: Beste Yamalıoğlu
SÜMER TİLMAÇ ANTALYA FİLM DESTEK FONU ÖDÜLÜ, POTA / THE POT, Senarist/Yönetmen: Ahmet Toklu, Yapımcı: Burak Kanısıcak
WORK IN PROGRESS PLATFORMU ÖDÜLÜ, AV / THE HUNT, Yönetmen/Director: Emre Akay, Yapımcı/ Producer: Tolga Topçu &Diloy Gülün
WORK IN PROGRESS PLATFORMU MOJO FX POST PRODÜKSİYON ÖDÜLÜ,KOVAN / THE HIVE, Yönetmen/Director: Eylem Kaftan, Yapımcı/ Producer: CanolBalkaya
WORK IN PROGRESS PLATFORMU POSTBIYIK SES POST PRODÜKSİYON ÖDÜLÜ, MİMAROĞLU, Yönetmen/Director: Serdar Kökçeoğlu, Yapımcı/ Producer: Dilek Aydın & Esin Uslu
KISA FİLM WORK IN PROGRESS PLATFORMU ÖDÜLÜ, FOTOĞRAF / THE PHOTOGRAPH, Yönetmen/Director: Ozan Takış, Yapımcı/ Producer: Ozan Takış
KISA FİLM WORK IN PROGRESS PLATFORMU POSTBIYIK SES ve RENKLENDİRME ÖDÜLÜ, GERMİYAN’IN RENKLERİ / COLOURS OF GERMİYAN, Yönetmen/Director: Aziz Alaca, Yapımcı/ Producer: Çiğdem Tunçkanat
KISA FİLM WORK IN PROGRESS PLATFORMU TRT ÖZEL ÖDÜLÜ, EKSİK / LACK, Yönetmen/Director: Volkan Budak, Yapımcı/ Producer: Volkan Budak
KISA FİLM WORK IN PROGRESS PLATFORMU PERİ İSTANBUL FESTİVAL ÖDÜLÜ,İNCE BİR ÇİZGİ / A FINE LINE, Yönetmen/Director: Mirjam Orthen, Yapımcı/ Producer: Dilek Aydın & Erkal Taşkın & Matthias Nerlich
YAPIMCISINI ARAYAN PROJELER PLATFORMU ÖDÜLÜ, KÜÇÜK BİR HATA / A SMALL MISTAKE, Senarist/Screenwriter: Ceyda Aşar, Yönetmen/Director: Levent Türkan
LACİVERT GECE / DARK BLUE NIGHT, Senarist/Screenwriter: Muhammet Çakıral, Yönetmen/Director: Muhammet Çakıral
YAPIMCISINI ARAYAN PROJELER PLATFORMU RTNT FİLM YAPIM DANIŞMANLIĞI ÖDÜLÜ, Senarist/Screenwriter: Alpgiray Uğurlu, İlke Keleşoğlu Uğurlu,Yönetmen/Director: Alpgiray Uğurlu
Kurmaca Pitching Villa Kult Kültürel Residans Ödülü,Berrak Çolak
 ‘Bu film, en iyi Türkiye’de anlaşılabilir’
Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen 55. Uluslararası Antalya Film Festivali’nde yarışma seçkisinde yer alan filmler, sinemaseverlerle buluşmaya devam ediyor. 10 yarışma filmi arasında yer alan, yönetmenliğini NadineLabaki’nin yaptığı Kefernahum (Capernaum) sinemaseverlerle buluştu. Filmin yapımcısı aynı zamanda senaryo yazarlarından biri olan ve müziklerini yapan KhaledMouzanar, gösterimin ardından seyircilerin sorularını yanıtladı. Mouzanar, mültecilerin yaşadığı sorunları anlatan filmin en iyi anlaşılacağı yerlerden birinin 3 milyon mülteciye kucak açan Türkiye olduğunu söyledi.
Filmde NadineLabaki hariç diğer oyuncuların hiçbirinin daha önce oyunculuk deneyimi olmadığını ve bazılarını sokaktan bulduklarını söyleyen Mouzanar, filmdeki birçok hikayenin gerçek olduğunu ifade etti. Yönetmen eşi NadineLabaki’nin 6 yıl önce hamileyken Lübnan’daki mülteci çocuklardan etkilendiğini ve onların hayatlarını film yapmaya karar verdiğini söyleyen KhaledMouzanar ‘4 yılı bölgede çocuklarla geçirdik. Çoğunun suç kaydı vardı ve hapse düşüyorlardı. Bu bizi çok etkiledi. Senaryo 2 yılda yazıldı. 6 ayda 600 saat çekim yaptık. Sahneyi çekmek için çocukların gerçekten acıkmasını ya da uyumasını bekledik. Beyrut’un merkezine çok yakın olan, kimsenin gitmek istemediği yerlerde ve çöp dağında çekimler yaptık. Bu bizim için çok zordu. Ben de hayatımın bir dönemimde mülteciydim. Lübnan iç savaşı sırasında ülkemi terk etmek zorunda kaldım. Bu filmde gördükleriniz gerçeğin çok az bir kısmı. Filmdeki duyguların abartı olduğunu düşünenler gidip bu tip yerlerde vakit geçirsin ve gerçekleri görsün’ diye konuştu.
Filmi çekmek için evini ipotek altına almak zorunda kaldığını ve çocuğunun okul masraflarını ödeyemediğini anlatan KhaledMouzanar, filmin post prodüksiyonu da evde yaptıklarını belirtti.
Filmden sonra çocukların hayatı değiştiFilmden sonra çocukların hayatının değiştiğini, çoğunun kimliklerine kavuştuğunu ve sokaklarda dilenmek yerine okula başladığını söyleyen Mouzanar, bu değişimleri de ayrı bir belgesel haline getirmeye başladıklarını da belirtti. İncil’de lanetlenmiş şehir anlamına gelen Kefernahum, Fransız edebiyatında kaos anlamına geliyor.
 ‘Kameralı Kadınlar’ fırsat eşitliği için el ele verdi!
Türkiyeli kadın yönetmen ve yapımcılar, Kameralı Kadınlar (Womenwith Movie Cameras) platformu çatısı altında toplandı. Türkiyeli kadın sinemacıların kurduğu; Ortadoğu, Asya ve Balkanlar’daki kadın yönetmen ve yapımcıların da dahil olduğu platformun üyeleri, 55. Uluslararası Antalya Film Festivali kapsamında düzenlenen Antalya Film Forum’da ‘fırsat eşitliği’ ve setlerdeki tacizlere karşı el ele verdi. ‘Kameralı Kadınlar’ın kurucusu yönetmen-senarist Burçak Üzen, oluşumun hedeflerini şu sözlerle açıkladı:
 ‘El eleyiz, çünkü birbirimize destek vermek üzere tüm dünya üzerinde bir ağ ve bağ oluşturacağız. Fırsat eşitliği diyoruz, çünkü hem kendi setimizde hem sektörde ki dağılım için ayrım yapılmamasına özen gösteriyoruz. Tüm fon kaynakları ve festivallerde, en azından yüzde elli oranında eşit dağılım olmalı diyoruz. Sesimizi daha çok duyacaksınız diyoruz, özellikle setlerde kadınlara yapılan taciz ve mobbing için susmuyoruz. Filmlerimizde, eril söylemlere ve kadın karakterlerin cinsiyetçi, ayrımcı, aşağılayıcı temsillerine dikkat ediyoruz. Ve her daim, ‘yapabilirsin’ demek için buradayız. Tam da desteğe ihtiyacın olduğunda ya da yapmaktan korktuğunda omzunda ki el olmak için bir aradayız.’’
Avrupa’nın en büyük kadın platformu EWA (EuropeanWomen’sAudiovisiul Network) üyeleri de Kameralı Kadınlar’a katılarak destek verdi.
 
Editör: TE Bilisim